1/2014

Na dobry początek

Szkołę można zmieniać na różne sposoby – przy dźwięku fanfar i w świetle jupiterów albo cicho i spokojnie. W tym pierwszym przypadku na ogół na... Więcej...

Kiedy zabawa, kiedy nauka?

Dzięki nauczaniu zintegrowanemu nauczyciel zyskuje ogromną swobodę w dostosowaniu przebiegu zajęć do potrzeb dzieci. Spójny i przewidywalny plan pracy... Więcej...

Wzrok tekstu nie lubi

Nie uważam istnienia tekstu za zło. Uważam natomiast, że tekst, a właściwie czytanie tekstu jest czymś nienaturalnym dla naszego wzroku. Ograniczajmy... Więcej...

Domowe biuro nauczyciela

Jakie biurko: szklane, drewniane, owalne, kwadratowe? Gdzie je ustawić? Jak rozplanować ustawienie roślin? A lampka – powinna być czy nie? Czy na... Więcej...

Całą duszą nauczyciel

Testy inteligencji, idee psychologii postaci i psychologii rozwojowej, które wyprzedziły swoją epokę – to niezwykła spuścizna Jana Władysława... Więcej...

Fakty o dysleksji

Istnieje coś, co można nazwać naddiagnozowalnością dysleksji. Wynika ona z niezrozumienia, czym dysleksja jest. A zła diagnoza to jednocześnie... Więcej...

Rany na ukojenie

Poczucie ulgi i kontroli nad własnym ciałem, karanie siebie, rozładowanie gniewu i napięcia – mnóstwo jest przyczyn, dla których młodzi ludzie... Więcej...

Duchowość

Dla niezakłóconego rozwoju duchowości potrzebujemy wiedzy o tym, jacy jesteśmy, o naszych zaletach i o tym, co w nas ciemne i ułomne. Gdy poznamy swoje... Więcej...

Dar uważności na co dzień

Ucząc dzieci i młodzież obserwowania emocji oraz myśli, uczymy zdrowego dystansu do nich. Pokazujemy im, że świat emocji i świat myśli zmieniają... Więcej...

Metody na nieśmiałość

Dlaczego dzieci często boją się zabrać głos w klasowej dyskusji? Jak poradzić sobie z ich nieśmiałością i bojaźliwością? W jaki sposób... Więcej...