Zamknięci w stereotypach

Chłopcy często uważają swoje sukcesy za wynik własnych zdolności, natomiast niepowodzenia zazwyczaj przypisują brakowi szczęścia. Dziewczęta... Więcej...

Szczerze o uzależnieniach

W Zakładzie Karnym w Oleśnicy prowadzimy program „Moja droga do...”. Przygotowujemy skazanych do trzeźwego życia na wolności. To także program... Więcej...

Bezradne, sfrustrowane...

Histeryzują, szantażują, czasami dopuszczają się przemocy wobec dorosłych. Współczesne dzieci nie potrafią radzić sobie z frustracją i napięciem.... Więcej...

Ręce uczą matematyki

Większość uczniów nie radzi sobie z matematyką. Tak było, jest i zapewne będzie. Czy winne są niezmieniane od lat metody nauczania? Jeśli tak, to... Więcej...

W pogoni za sukcesem

Czym jest sukces? Czy to pojęcie uniwersalne, takie samo dla wszystkich ludzi, czy też każdy z nas ma własną jego definicję? Czym różni się sukces... Więcej...

Oswajanie szkoły

Dzieci potrzebują kilku miesięcy, aby dostosować się do życia w szkole. Sprawdzają, co im wolno i jak inni je odbierają, gromadzą wiedzę o szkole i... Więcej...

Otoczenie i „ja”

Na kształtowanie uczniowskiego obrazu własnego „ja” ogromny wpływ ma środowisko szkolne. Opinie rówieśników i nauczycieli nie tylko oddziałują... Więcej...

Konflikty w klasie

O problemach trzeba mówić, nazywać je, a nie „zamiatać pod dywan”. Jak więc przekonać młodych ludzi, że zawsze można spokojnie rozstrzygnąć... Więcej...

Na dobry początek

Tak szczęśliwie się składa, że w ostatnich tygodniach media jakby mniej epatują swoich odbiorców drastycznymi przypadkami przemocy w szkole. Czy taka... Więcej...

Przeciw codziennemu złu

Nieprzemyślane oceny, automatyczne reakcje, lęk przed ośmieszeniem, niechęć do wychodzenia przed szereg – wszystko to przeszkadza nam być codziennymi... Więcej...

Waga stopni

„Uczysz się dla siebie, nie dla ocen” – każdy z nas z pewnością słyszał to zdanie. A przecież to właśnie oceny, zwłaszcza w pierwszych latach... Więcej...