Psychowieści

Powered by Globe Streets

Niewłaściwa pora

Lekcje w szkołach ponadpodstawowych nie powinny zaczynać się zbyt wcześnie. Brak snu powoduje, że młodzi ludzi ludzie są rozkojarzeni, podirytowani i trudniej im się skupić na lekcjach - tłumaczą autorzy badań: Paul Kelley, Steven W. Lockley, Russell G. Foster i Jonathan Kelley. Więcej...

Ćwiczenia po szkole

Godzina aktywności fizycznej po lekcjach już po kilku miesiącach poprawia skuteczność uczenia się - uważa prof. Charles Hillman z University of Illinois. Więcej...

Cena popularności

Dzieci, które w okresie dorastania cieszą się popularnością, przeżywają wiele problemów jako młodzi dorośli – wynika z badań opublikowanych na łamach czasopisma „Child Development”. Więcej...

Co po lekcjach?

Jeśli dzieci mogą przeznaczyć czas na zabawy na podwórku czy czytanie książek, to chętniej wyznaczają sobie cele i samodzielnie do nich dążą niż rówieśnicy, którzy mają bardziej ustrukturyzowany plan dnia – informuje czasopismo „Frontiers in Psychology”. Więcej...

Zespół kryzysowy

Szkoła, która posiada stały zespół kryzysowy o odpowiednim składzie, nie musi bać się chaosu w sytuacji nadzwyczajnej. Więcej...

Trudny powrót do szkoły

Koniec lata i czas rozpoczęcia nauki w nowej szkole może być stresującym momentem zarówno dla dzieci, jak i ich rodziców - mówi dr Lynn Bufka, psycholog APA*. Jak ułatwić uczniom trudny powrót do szkolnych ławek? Więcej...

Nauka czytania procentuje

Wcześnie nabyta umiejętność czytania może wpływać na późniejsze zdolności intelektualne dzieci - wynika z badań opublikowanych na łamach „Child Development”. Więcej...

Straszenie nie pomaga

„Jeśli nie zdasz testu, to nic nie osiągniesz” – nauczyciele w dobrej wierze często uciekają się do straszenia, aby zmobilizować podopiecznych do większego wysiłku. Tymczasem ich działania przynoszą skutek odwrotny do zamierzonego – dowodzą informacje opublikowane przez Amerykańskie Towarzystwo Psychologiczne. Więcej...