Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi

Marzena Żylińska, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2013

O tym, jak można uczyć dzieci w szkole w zgodzie z najnowszymi osiągnięciami neuronauk, dr Marzena Żylińska pisała wiele razy na łamach „Psychologii w Szkole”. Jej teksty wymagały skupienia, ale były pasjonujące, dotykały kwestii niezwykle ważnych, ale równocześnie mało znanych.

Taka też jest jej książka. Autorka nie tylko dokonuje szerokiego przeglądu osiągnięć neuronauk – przenosi te osiągnięcia na grunt dydaktyki, pokazując m.in., jak wiele z wciąż obowiązujących zasad i twierdzeń jest po prostu fałszywych, opartych na nieuzasadnionych przekonaniach albo przestarzałych ustaleniach. Marzena Żylińska rozprawia się z wieloma mitami współczesnej edukacji, ale w zamian pokazuje kierunki, w jakich powinna się ona rozwijać. To, o czym pisze, powinno stać się inspiracją dla tych nauczycieli, którzy chcą nie tylko osiągać jak najlepsze wyniki, ale przede wszystkim rozwijać umiejętności i twórcze myślenie swoich uczniów.

(żet)